• Årsmötet för 2010-2011 genomfört!

    Årsmötet den 7 maj kl. 10.00 i Sporthallens caféteria var förmodligen inte det mest välbesökta genom åren men, det kan nu läggas till handlingarna och vi kan rikta energin mot 2011-2012. Styrelsen har (än så länge) fått ett nytt namn i Peter Söderlund samtidigt som Liselotte, Battros, Sakaria och Anki lämnar sina officiella styrelseuppdrag. Vi tackar de som lämnar styrelsen för sin sin insats för föreningen och hoppas att de skall fortsätta vara med och bidra i någon annan form även i framtiden. Varmt välkommen säger vi till Peter Söderlund. Peter är en mycket handbollskunnig eldsjäl som redan föregående säsong bidragit med en insats som ledare. Nu finns Peter med i styrelsen och där kommer han med all säkerhet att tillföra nya idéer, kunskap och erfarenhet. Undertecknad valdes till ytterligare 1år som ordförande (tackar ödmjukt för förtroendet). Kenneth Påhlsson fortsätter som kassör och Stefan Kling axlar rollen som sekreterare. Övriga roller i styrelsen och de ytterligare styrelseledamöter kommer att förtydligas vid nästa styrelsemöte, måndagen den 6 juni 2011 kl 19.00. Verksamhetsberättelser och protokoll från årsmöte och konstituerande möte i anslutning återfinns (inom kort...) under dokument. Nu ser vi framåt och hoppas att 2011 blir ett år där handbollen, Tibro och HP kan fortsätta att vara framgångsrika - tillsammans är vi starkare. Nu skriver vi historia! Väl mött Kristian "limmet" Lagerström HP Tibro 7 maj 2011 0kommentarer
  • Bilder från ungdomsavslutningen

    Bilder från avslutningen den 29/4 Ha en skön sommar! HP Tibro 1 maj 2011 0kommentarer
  • Säsongsavslutning 29/4

    Fredagen den 29 april är det säsongsavslutning för ALLA i HP Tibro. Ungdomsavslutning 17.30-19.30 17.30 samlas vi i sporthallen för att spela lite brännboll, köra 5-kamp, fika och ha prisutdelning för Handbollsskolan, D, C, B och A-pojkar. Vid fint väder är vi utomhus och vid regn så kommer vi att vara inomhus. Vi avslutar ca 19.30. Meddela eventuell specialkost till Eva-Lena 070-7816338 eller kansli@hptibro.se SENAST torsdagen den 28 april. Senior och ledaravslutning 20.00 Vi samlas på Hotell Snickaren klockan 20.00. Väl där blir det mat och inbördes beundran för alla vuxna spelare, ledare, funktionärer, föräldrar, supportrar, sponsorer och andra. Buffé och kaffe för en dryg hundralapp. Anmälan till Eva-Lena 070-7816338 kansli@hptibro.se SENAST tisdagen den 26 april. Varmt välkomna! HP Tibro 20 apr 2011 0kommentarer
  • Rödspätte Cup

    Hejsan.. Efter helgens succé i Västerås där våra A-Pojkar vann A-Finalen är det bara att ladda batterierna till en påsk på Rödspätte cup i Danmark.. Under dokument hittar ni komplett spelschema för HP Tibro HKs gruppspelsmatcher. Det ser ut som om man endast behöver missa ca- 6 st matcher fre-lör. Om ni behöver boende så finns det några bokade rum kvar på Hotell Jutlandia där ett flertal Tibro supporters bokat rum. Kostnad för rummen är ca. 3200:-/dubbelrum, fre-mån inkl frukost, 1 st middag samt välkomstdrink :-) Kontakta mig snarast om ni behöver boende (3 rum kvar) stefan@hptibro.se Vi syns i Danmark!!! Mvh Stefan Kling HP Tibro 12 apr 2011 0kommentarer
  • HP Tibro klara för division 2

    Efter seger i den tredje och avgörande matchen hemma mot Skara HK med 30-24 är det klart att HP Tibro får spela handboll i division 2 även nästa säsong. Årets division 2 serie (västra) har hållt hög klass. Det har varit många farmarlag till eltitserieklubbarna vilket inneburit tufft motstånd, med vältränat och välutbildat motstånd varenda match. Det egna lagets insater har varierat, man har blandat fullständiga bottennapp med fantastisk handbollspropaganda. Vi har fått stifta bekantskap med nya spelare utifrån såväl som "gamla" hemvändare och egna unga och lovande. Tränarna Magnus och Fredrik tillsammans med laget övrig ledarstab förtjänade att få fortsätta spela division två och vi gläds nu över att att allt är klart. Stort tack till hemmapubliken som till slut fick en avslutning i dur som vi hoppas ska ge mersmak inför den kommande säsongen. På återhörande! HP Tibro 3 apr 2011 0kommentarer
  • [r]Viktigt Meddelande ![/r]

    Till alla er som nyttjar sporthallen! Tibro Kommun har installerat ett Automatiskt utrymningslarm i Sporthallen, detta är ett krav från räddningstjänsten för att Kommunen skall kunna utnyttja lokalerna maximalt. Nu viar det sig att moralen när larmet utlöst är låg och att man startar en diskussion med ansvarig vaktmästare om vi ska gå ut eller inte. Detta förfarande är av vuxna människor helt oacceptabelt. Larmmeddelandet är övertydligt och kan inte missförstås. REGLER : 1. När larmet går med uppmaningen att ni ska lämna lokalen, Gör det, via närmaste nödutgång. 2. Rädda personer i omedelbar fara. Som ansvarig tränare se till att ingen är kvar i omklädningsrum, pingis eller bågskytte och motionshall, även ni som är i B-hallen skall utrymma. 3. Om ni ser en brand eller känner röklukt ring 112, adressen är, Sporthallen, Gymnasiegatan 27 Tibro. 4. Släck om det kan ske utan risk, stäng dörrar. 5. Vid falsklarm kommer vaktmästare och kontrollerar vad som har hänt och talar om när ni kan gå in igen. 6. Som ansvarig tränare lämnar du naturligtvis lokalen sist. HP Tibro 16 mar 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter